בחירות אמצע הקדנציה 2018: המספרים
top of page
  • הזירה

בחירות אמצע הקדנציה 2018: רק המספרים

470 מושבים בקונגרס, 36 משרות מושל, ועוד מאות משרות ציבוריות אחרות עומדים היום לבחירה בארה"ב. לקראת פרסום התוצאות הראשוניות בשני בתי המחוקקים מחר בבוקר, "הזירה" מגיש: דעו את המיד-טרמז

1. חלוקת המושבים בקונגרס הנוכחי

2. מפת המפלגות שהחזיקו בבתי המחוקקים ב-13 הקונגרסים האחרונים. כדי להשתלט על בית הנבחרים, הדמוקרטים זקוקים להתחזק ב-25 מושבים נוספים (כיוון שהרפובליקאים לא הציבו מועמד מטעמם בשני מחוזות, המספר למעשה הוא 23). בסנאט צפוי להם קרב קשה בהרבה.

3. אלו בחירות אמצע הקדנציה הראשונות של הנשיא טראמפ. מה עשו המפלגות של הנשיאים הקודמים בזמן זה, שנתיים לתוך כהונתו? בעיקר דיממו מושבים.

4. מושבים שמתפנים (1) ומושבים שבסכנה לאחר שבוחרים הצביעו בבחירות לנשיאות עבור מועמד המפלגה השנייה (2). בכל אחת משבע מערכות הבחירות האחרונות התחלפו לפחות 50 חברי קונגרס. בבחירות הקרובות המספר צפוי לחצות את ה-70.

מקור: Ballotpedia (1,2)

5. מפת המדינות הבוחרות סנאטורים היום. הסיכוי שהדמוקרטים, שיצטרכו להגן על כל המושבים שלהם ולקחת שניים מהרפובליקאים, יוכלו להשיג רוב בסנאט בבחירות האלה - קלוש.

6. מספר הנשים המתמודדות בבחירות הקרובות הוא הגבוה ביותר אי פעם. רבות מהן עושות זאת במרוצים שנחשבים צמודים מאוד (toss-ups). שיעור הנשים בקונגרס כרגע עומד על 20%, ושיעור המתמודדות מקרב כל המועמדים לתפקידים בקונגרס - 28%.

7. בטו או'רורק, המועמד הדמוקרטי לסנאט מטקסס שהצליח לגרום לסנאטור המכהן טד קרוז להזיע, הוא מגייס (ומבזבז) הכספים המוביל של הבחירות האלה. מעט מאחוריו ניצב ריק סקוט מפלורידה, ושניהם גייסו והוציאו יותר מפי שניים ממספר שלוש ברשימה, הסנאטורית קלייר מקאסקיל.

מקור: Business Insider, נכון ל-1 בנובמבר

8. הווטרנים, שמודים להם תכופות על שירותם, החליטו להתמודד במספרים גבוהים בבחירות האלה. ביניהם יש גם 14 נשים ששירתו בצבא ארה"ב, כולל טייסת מסוקים מעוטרת, טייסת מטוסי קרב, ועוד.

מקור: Military Times

9. מספר המועמדים והמועמדות הלהטב"קים.ות עומד בבחירות האלה על 2.7%, לפי הניו יורק טיימס. עליהם.ן נמנים.ות המועמדת הביסקסואלית הראשונה שמתמודדת לסנאט (קירסטן סינמה, דמוקרטית מאריזונה), הסנאטורית הלהטב"קית הראשונה (תמי בולדווין, דמוקרטית מוויסקונסין - נבחרה לראשונה ב-2012 ומתמודדת בשנית), אשה טרנסית שמתמודדת על תפקיד המושלת (קריסטין האלקוויסט מוורמונט), ועוד.

קראו עוד כאן.

bottom of page