טכנולוגיה נגד קורונה: ללמוד מהמודל הסינגפורי
top of page
  • oded816

טכנולוגיה נגד קורונה: ללמוד מהמודל הסינגפורי

אפליקציית Trace Together זכתה לשבחים על סיועה בהכלת הווירוס במדינה הקטנה, ובקרוב תאומץ על ידי מדינות נוספות באסיה ובאירופה. ישראל תרוויח משיתוף פעולה עם ממשלת סינגפור בנושא

לאחר שזכו לשבחים רבים מהקהילה הבינלאומית על תרומתם לבלימת התפשטות נגיף ה-COVID-19, האתר למעקב אחר ההדבקה בסינגפור והיישומון הנלווה Trace Together, מאומצים כעת על ידי מדינות אחרות ברחבי אסיה. למרות קשרים ענפים עם סין, והיותה מרכז תחבורה עולמי, סינגפור הצליחה עד כה לשמור על מספר נדבקים נמוך מאוד (926 חולים ו-3 מתים, נכון לסוף מארס). עם זאת, בשבוע האחרון מתמודדת סינגפור עם גל שני של חולים, שמקורו בעיקר בתושבים ששבים מחו"ל.

בשילוב עם בדיקות נרחבות ואכיפה קפדנית, המודל הסינגפורי הראה לעולם כיצד ניתן לרתום אזרחים למאבק הגלובלי בהתפשטות הקורונה, חרף החשש מפגיעה בפרטיות. בשבוע שעבר שיתפה ממשלת סינגפור פעולה עם טייוואן ואינדונזיה כדי להשיק את טכנולוגיית רשת איתור ההדבקה שלה. באתר מצוין שיש בכוונתן להשיקו במהלך השבוע הקרוב גם בדרום קוריאה, באיטליה ובצרפת. בנוסף, ממשלת סינגפור הנגישה את היישומון Trace Together בחינם למפתחים מרחבי העולם.

צילום מסך של הדף המציג את מספר מקרי הקורונה בסינגפור ב-31 במארס| מקור

דעתנו:

בשבוע שעבר השיק משרד הבריאות בישראל יישומון משלו, "המגן", שנועד לסייע במעקב אחר התפשטות הנגיף, אך מאז עלו מספר טענות לפיהן הוא סובל מבעיות תוכנה ודיווחים שגויים. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחף לאשר לשב״כ להסב טכנולוגיות למאבק בטרור שברשותו למעקב אחר חולי קורונה. זאת, על אף קולות המודאגים מפעולה שכזו ללא פיקוח פרלמנטרי ראוי או שיתוף פעולה שקוף עם משרד הבריאות.

אנו ממליצים להנהגה הישראלית ללמוד מהמודל הסינגפורי ומטכנולוגיות דומות שנעשה בהן שימוש יעיל באסיה. רצוי בעינינו לבסס שיתוף פעולה רשמי עם ממשלת סינגפור כדי ללמוד מההתמודדות המוצלחת שלה בהכלת הוירוס ובפיתוח טכנולוגיית איתור הדבקה יעילה, שתהיה בעלת חשיבות יתרה גם כחלק ממאמצי החזרה לשגרה.

bottom of page